zondag 9 augustus 2009

De reisdag

En weer is Dees te moe om een berichtje te plaatsen, dus mag ik het weer doen, terwijl Dees al op één oor ligt. Maar dat is niet erg, het is best leuk om bij te houden! Dus hieronder mijn verhaal, en wie weet heeft Dees zelf morgen de kracht weer om een berichtje te plaatsen!

Groetjes (vast ook wel namens slapende Dees), Marc

Vanmorgen waren we redelijk vroeg wakker. We hebben ons even lekker gedoucht en de tassen ingepakt. Toen we de tassen klaar hadden zijn we naar het ontbijt gegaan. Het vrouwtje dat daar de boel regelt had haar beste dag niet, want ze kon de jam niet vinden, terwijl er echt dozenvol stonden. Uiteindelijk na lang aandringen heeft ze toch de jam gepakt. Maar goed ook want na twee broodjes met pasta heb je dat ook wel weer gezien.

Toen we het ontbijt ophadden hebben we onze tassen opgehaald in onze kamer, en zijn we naar het station gelopen. De planning was om de reservering voor de terugreis te maken, maar er stond zo’n lange rij voor de kassa dat we besloten dat later in de week in Innsbruck nog maar eens te proberen. Omdat we nog niet zeker wisten of we in Salzburg nog even uit te trein wilden, hebben we er voor gekozen om de trein te nemen die eventueel ook rechtstreeks naar Imst rijdt. Dit was de trein van Wien Westbahnhof naar Basel. De eerste vier treinstukken waren eerste klas, geen optie, de volgende 4 waren tweede klas opgedeeld in coupes van zes stoelen. Deze waren nagenoeg allemaal gereserveerd, dan wel bezet. Inmiddels hadden we de hoop al een klein beetje opgegeven, maar toen kwamen we in de normale tweede klas wagon, waar niets gereserveerd was, en ook nog redelijk wat plaatsen vrij.

Toen we in Salzburg aankwamen hadden we toch maar besloten om meteen door te reizen, omdat de stad in met al die tassen ook niet echt praktisch is. Bovendien stond er in de reisplanner dat voor de andere trein reserveren dringend aanbevolen was, en nu hadden we in ieder geval een plaats.
Om ongeveer half vier kwamen we aan in Imst. We hadden een kleine vertraging opgelopen onderweg maar dit was de moeite niet. Vanaf het station is het een goede kilometer lopen naar ons hotel. Toen we daar aankwamen zat er niemand bij de receptie. In het restaurantgedeelte hebben een ober aangeschoten en die heeft ons ingecheckt. Maar daar was dan ook werkelijk alles mee gezegd. Deze beste man wist verder nergens van en verwees maar naar zijn baas die er tegen half zes weer zou zijn. Echter onze kamer zag er prima uit, schoon, redelijk nieuw ook nog. Hierover niets te klagen.

Ik wilde graag nog een stukje lopen, echter toen we net onderweg waren was Dees toch wel erg moe. Bovendien begon het te sputteren, dus besloten we om te keren. Inmiddels was de baas ook in het hotel gearriveerd en hij heeft ons meer detail verteld en ook de active-cards (gratis gebruik bergbanen, ov en kortingen) overhandigd. Dit gaf ons toch een veel beter gevoel dan de eerste ontvangst.

Na ons even opgefrist te hebben zijn we naar de eetzaal gegaan. Ownee, dat zeg ik dus even verkeerd, naar de vreetzaal. Wij werden verwelkomd met een glas bubbeltjes. Omdat wij hafpensiongasten zijn kregen wij de keuze uit twee menu’s. Alleen het hoofdgerecht was het verschil tussen de twee. We hadden eerst allebei een soort van salade van tomaten-mozzarella, vervolgens rundvleessoep. Dees had toen een biefstuk met ratatouille en friet, ik had een extra rijk belegde pizza, die in het eetgedeelte zelf door de baas bereid werd. Als toetje hadden we een soort ijskoffie, echter deze was groen van kleur, dus of het nu echt koffie was? Het smaakte allemaal in ieder geval heel goed. Alleen nemen we morgen waarschijnlijk maar één voorgerecht in plaats van twee, want dit was toch wel heel veel!

Bovenin het hotel hebben ze een mooie sauna/ welness anlage. Hier is naast een sauna ook een Turks stoombad, en een aantal fitnesstoestellen geplaatst die gratis gebruikt mogen worden. Wanneer je onder de zonnebank wilt moet je echter extra betalen. Het uitzicht vanaf deze verdieping is werkelijk adembenemend.

Voor morgen voorspellen ze niet zulk heel mooi weer, maar voor de rest van de week wordt het beter naar het schijnt, hoe dan ook, wij zullen ons hier prima vermaken de komende dagen! Morgen lezen jullie wat er allemaal ondernomen is in de omgeving van het prachtig gelegen Imst!