dinsdag 11 augustus 2009

Hochzeiger/Rosengartenschlucht

Tja, om te beginnen, daar ben ik weer, ik ben Marc dus. Deesje is wederom te moe om jullie allemaal op de hoogte te houden. Dus mag ik het klusje weer opknappen. Niet dat ik dat zo erg vind hoor.

Vanmorgen na het ontbijt zijn we even naar de Hofer (Aldi) geweest om een paar boodschappen te doen. Vervolgens moesten we nog een minuut of 15 wachten op de bus naar Jerzens, of eigenlijk beter Liss. Hier vertrekt de lift naar de Hochzeiger. Het is een lift in twee etappes, eerst een stuk met een gondelbaan, vervolgens met de stoeltjeslift. Bovenop was het vooral tamelijk koud. Het was er niet warmer dan 7 graden. Hierop waren we niet echt gekleed. Ik had het niet echt koud, maar Dees wel. Dus zijn we na een uurtje of zo rondgekeken te hebben maar weer naar beneden gegaan. Tevens regende het bovenop een klein beetje, wat het gevoel van kou nog versterkte. Wij zaten nog niet in de stoeltjeslift of het begon op te klaren. Hier baalde ik even stevig van, maar goed niets aan te doen.

Bij het basisstation hadden we een uur over voordat de volgende bus ging. Bovendien hadden we allebei best wel trek, dus hebben we even wat gegeten in één of ander restaurantje. Ik had een goulashsoep en Dees een salade. Hierin zat echter een vliegje. Hier waren we niet blij mee, dus hebben we de eigenaresse, of serveerster er bij gehaald. Deze heeft tien keer haar excuses aangeboden en Dees heeft nieuwe salade gekregen, dit keer zonder dood vliegje. Echter je heeft bij elke hap 3 keer nagekeken of er echt niets mis was.

Vervolgens de bus terug naar Imst gepakt. Hier moesten we een klein stukje lopen om bij het begin van de Rosengartenschlucht te komen. Dit is een klam in de berg waar een beekje/ riviertje door naar beneden stort. Het pad was op sommige stukken behoorlijk stijl, wat er voor zorgde dat Dees snel buiten adem was. Later heeft ze het tempo aangepast en ging het beter. De wandeling ging over rotsen, bruggetjes en houten paden boven het water. In een kleine 3 kilometer zijn we 200 meter geklommen (aldus de brochure). Het was wel een hele mooie wandeling, de meesten van jullie zullen de foto’s nog wel te zien krijgen.

In Hoch Imst moesten we wachten op het busje dat ons weer naar de stad zou brengen, echter we hadden nog een klein half uurtje over. We hebben dus nog even lekker een ijsje gehaald, aangezien het inmiddels helemaal was opgeklaard en ook de temperatuur was opgelopen naar 26 graden. Toen de bus kwam, bleek het een taxibusje te zijn. Echter er stonden boven meer mensen dan er in pasten. De chauffeuse vertelde dat ze nog een keer reed voor de overige mensen. Wij gingen wel met de eerste lichting mee, omdat wij als eerste bij de halte stonden. De vriendelijke chauffeuse vertelde ons dat we aansluiting hadden op de stadbus naar ons hotel.

Na ons even te hebben opgefrist zijn we gaan eten. Vandaag was het eten iets minder uitgebreid dan de afgelopen dagen, gelukkig zouden we haast zeggen. Vooraf hadden we wederom rundvleessoep, dit maal met vermicelli. Beide hadden we salade. Ik had forelfilet met aardappelen, Dees had een (ongepaneerde) Paprikaschnitzel met pasta. Als toetje hadden wie iets typisch Tirools. Was een soort oliebol maar dan heel anders. In ieder geval het smaakte weer prima en we hadden er meer dan genoeg aan.

Na het eten zijn we wederom een half uurtje naar de sauna geweest. Voor zo’n tijdje vind ik het wel lekker. Veel langer zou ik het ook niet leuk vinden denk ik. Om de avond af te sluiten zijn we beneden nog even wat gaan drinken. Ik aan het (Dunkel) Weizen en Dees aan de rose.

Voor morgen staat er een andere bergbaan op het programma. En zoals de vooruitzichten nu zijn blijft het de komende dagen mooi weer. Hopelijk is het dan ook net iets helderder dan vandaag zodat we misschien de iets zuiderlijker gelegen toppen met eeuwige sneeuw nog te zien krijgen.

Wellicht heeft Désiree morgen weer de moed om een verhaaltje te typen, maar anders zal ik het wel weer met liefde doen! Voor nu wens ik iedereen weltrusten en morgen horen jullie meer van onze belevenissen! Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten