woensdag 12 augustus 2009

Venetbaan/Landeck


Jullie zullen wel denken, geen verslag meer van mij (Dees) maar daar komt nu verandering in  Dees is namelijk weer terug!! Hopelijk vinden jullie het nog steeds fijn mijn beste lezers?

Vanmorgen zijn wij om half 8 opgestaan, waarna wij even hebben gedoucht en ons hebben aangekleed, om zo om kwart over 8 te kunnen ontbijten. Het ontbijt was verder goed, alleen het was wat minder dan de dag ervoor, het was rustiger en daardoor wachtte ze langer met het aanvullen van bijvoorbeeld de eieren en de kaas.

Om kwart over 10 zijn wij hier het hotel uitgegaan om de bus van 10 over half 11 te kunnen halen naar Zams, de bushalte was hier 10 minuten lopen vandaan, dus we waren er nogal wat te vroeg, waardoor we stonden te bakken in de zon (+/- 25 graden). Uiteindelijk kwam onze bus ook nog eens te laat namelijk pas tegen kwart voor 11, nou was dat nog niet het ergste, maar onze chauffeur was nogal chagrijnig en wist niks af van de active card (En dat terwijl hier toch genoeg toeristen zijn).

Vanuit Zams was het voor ons de vraag waar de bergbaan zich ergens bevond dus is Marc een toeristeninfo binnen gelopen, en daar hebben ze ons verteld, dat het voorbij de kerk na 800 m links was. We hebben er al met al dus een klein kwartiertje over gelopen. Om half 12 zijn wij met de bergbaan naar boven gegaan, echter was dit niet het soort bergbaan wat we hadden verwacht, het was namelijk een hele grote, met wel ruimte voor 30 mensen, waarbij er maar 9 fatsoenlijke zitplaatsen waren, en die hadden wij op de heenweg helaas niet! Van het dal naar de top was ongeveer 1400 meter omhoog, en de bergbaan ging best wel snel, dus klapte het al vrij snel op mijn oren, waardoor ik even tijdelijk doof was. Gelukkig was dit weer over toen ik op de top aankwam.

Op de top hebben wij even een stukje gelopen, ik een stukje minder dan Marc, want die wilde nog iets bekijken. Waarna wij om 1 uur de bergbaan weer naar beneden hebben genomen, hier troffen wij een aardig bejaard engels koppeltje, hiermee raakte wij aan de praat, en deze mensen waren erg aardig en vonden het leuk dat wij in Nederland, zo’n klein landje, engels op school hebben gehad 

Eenmaal beneden had ik wederom last van mijn oren, en ditmaal hield het ongeveer een halfuur aan, voordat ik weer fatsoenlijk iets kon horen, helaas!

Beneden hebben wij de keuze gemaakt om te lopen van de bergbaan in Zams naar Landeck, dit is een leuk plaatje, waar ze zelfs een C&A hebben, en een C&A filiaal met alleen maar lingerie, ik heb dan ook meteen een zwarte en witte push up bh gekocht  Ook heb ik maar meteen spul gehaald tegen muggenbulten, zodat de irritatie weggaat, Marc vond dat hij niet moest mopperen met 3 muggenbulten, want ik heb er zo ongeveer een stuk of 20, hij heeft ze namelijk voor mij geteld en ingesmeerd..

In Landeck hebben wij nadat we uitgebreid hebben gewinkeld de bus genomen naar het hotel terug, doordat de bus op de heenweg anders rijdt dan op de terugweg waren wij een halte te vroeg uitgestapt, waardoor we een heel eind terug moesten lopen naar huis, ik was er dan ook niet blij mee en heb geloof ik Marc zo ongeveer de volle laag gegeven, dus bij deze sorry daarvoor!

Eenmaal na 3 km verder waren wij dan toch in het hotel aangekomen, inmiddels was het al kwart voor 6. Ik heb mij even gedoucht en we zijn daarna gaan eten, vandaag hadden we een soort stukje lasagna vooraf, daarna salade, en Marc had als hoofdgerecht een Spaghetti Carbonara, en ik had een parijser snitzel met rijst, waarvan ik de helft heb overgelaten omdat ik droge witte rijst niet zo’n bijzonder gerecht vindt, bovendien krijg ik het niet makkelijk op mijn vork, dus had geen zin om moeite te doen voor wat droge rijst, wat ben ik toch lui he?  Als toetje hadden we een vruchtenyoghurt met vers fruit, waarin onder andere banaan, ananas en meloen in zat, meer kon ik er niet uithalen, maar wellicht zat er meer in.

Daarna zijn we nog even in de sauna geweest, waar wonder boven wonder vandaag een opa was, en een jonge man, de opa was al aan het aankleden, maar de jonge man is nog eventjes gebleven, eindelijk niet iemand die wegloopt voor mij haha 

Om kwart over 8 zijn wij naar beneden gegaan om op het terras nog even een koffie met kuchen te halen, dit zat in ons arrangement, maar was eigenlijk voor in de namiddag, maar doordat wij het gisteren hebben gevraagd of het ook ’s avonds kon mochten wij het vanavond wel doen. Dus vandaar, wij konden kiezen uit appel, kwark of tiramisu, en voor de laatste hebben wij dan ook gekozen. Echter werd het niet opgediend op een klein schaaltje, maar op een gigantische schaal, het was dan ook niet een stukje Tiramisu gebak, maar zo ongeveer een halve taart, nee overdrijven is niet nodig, maar het was dus een behoorlijk stuk, ik zal voor jullie dan ook deze overheerlijke foto toevoegen zodat jullie allemaal lekker kunnen meegenieten 

Weltruste voor straks! En tot morgen allemaal..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten