donderdag 5 augustus 2010

Dag 11 - Laatste dag Nice

Vanmorgen zijn we redelijk laat opgestaan. Het was tegen negenen dat we uit ons bed kwamen. Na ons eigen ontbijt te hebben genuttigd hebben zijn we gaan winkelen. Désiree moet toch een beetje haar zin hebben. Na de twee grote winkelstraten te hebben gehad hebben we langs de boulevard geflaneerd. Omdat we de indruk hadden dat we maandag iets van het oude Nice hadden gemist zijn we nog een keer de oude stad ingegaan. De beroemde bloemenmarkt werd inmiddels afgelopen en in vliegende vaart gingen de restauranteigenaren over om de markt om te bouwen tot één groot terras.
Na een paar keer door de kleine straatjes te zijn gelopen dachten we wel alles gezien te hebben. Hoewel het niet zo goed onderhouden is als in Monaco viel het eigenlijk best mee. We hebben onze mening toch een klein beetje bij moeten stellen. Wederom was het vandaag eigenlijk te benauwd om echt stevig te wandelen. Ik wou toch graag even iets van een “berg” beklimmen. Ik besloot even alleen naar boven te lopen en Dees bleef even in een parkje zitten. Het klimmetje bracht me bij de ruïne van een kasteel en een park waar je prachtig uitzicht had over de kustlijn, het vliegveld en de haven.

Ik had afgesproken om maximaal een half uurtje weg te blijven dus heel veel tijd om te genieten had ik helaas niet. Omdat ik eigenlijk een paar minuten te laat was ging de telefoon al. Uiteindelijk ben ik 35 minuten weggeweest, dus het viel wel mee. Inmiddels was het een uur of vier en het is ons de laatste dagen goed bevallen om vroeg te eten. Gezien de prijzen van de meeste restaurants besloten we onze “Indiase Turk” maar weer op te zoeken. Ik koos voor hetzelfde menu als afgelopen maandag. De kebabschotel met patat en salade. Omdat Dees Het de vorige wel erg veel vond besloot ze voor een dubbele beefburgermenu te gaan. Dit betekende wel dat ze geen sla had, echter heb ik haar wat van mijn sla gegeven. Het was weer net zo lekker als de vorige keer. Omdat onze trein pas om negen uur vertrok hadden we nog tijd over. Het is best lastig zo’n laatste dag op te vullen, omdat je weet dat je je kamer niet meer beschikbaar hebt en het nog geen tijd is om weg te gaan. We hebben wat langs het strand geslenterd en in het park gezeten. Uiteindelijk hebben we nog twee geocaches opgepikt die in het centrum lagen. Tegen acht uur zijn we onze tassen gaan ophalen in het B&B. Natuurlijk waren we veel te vroeg op het station, echter onze trein stond al gereed. Uiteindelijk viel het allemaal nog wel mee in Nice. De eerste dag zijn viel ons tegen doordat de kamer tegenviel, echter ook deze is gaan wennen. Alleen het douchen daar was tot op het laatst niets. Gisteren hebben we besloten ons op het strand maar te douchen om de douche in het B&B maar niet te hoeven gebruiken. De mensen waren best aardig en hoopten ons snel weer te zien. Dat verwachten wij niet. In heb B&B zat één heel aardig Duits meisje waarmee we best uitgebreid hebben gekletst. De rest was erg afstandelijk en in zichzelf gekeerd. Nu zitten we in de trein naar Parijs, eens kijken wat voor verrassingen ons daar te wachten staan. We zijn benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten