zondag 1 augustus 2010

Dag 7 - Verona

Vanmorgen om half negen stond het ontbijt al klaar in de keuken toen wij opstonden. In tegenstelling tot Oostenrijk hadden we hier geen harde broodjes, maar zoet melkbroodjes en een zoute croissant. Tevens was er jus d’orange, melk, cornflakes en allerhande (zoet) beleg. Aan koffie of thee natuurlijk ook geen gebrek. Dit was een veel uitgebreider ontbijt dan we de laatste dagen in Mayrhofen gewend waren.

Ook al vond ik ook dat niet slecht. Na het ontbijt zijn we begonnen met het misbruiken van onze Verona-card. Eerst zijn we een archeologisch museum bij/ in een oud Romeins theater. Net als in de bekende Arena worden ook hier heden ten dage nog steeds voorstellingen gegeven. Boven het theatercomplex bevind zich een kasteel. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over de oude stad. Tevens lag daar een geocache verstopt die we ook maar even hebben opgepikt. Onze eerste in Verona, en ook in Italië. Daarna hebben we twee kerken bezichtigd, waarvan de eerste verreweg de mooiste was. Hier heeft Désiree ook een kaarsje gebrand voor haar opa. Ook zijn we vervolgens nog op een toren geweest vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de hele stad en het landschap in de omgeving. Via een korte wandeling langs de rivier kwamen we weer bij de brug waar we gisteren ook al geweest waren. Ditmaal was er geen zwerver te bekennen en was met behulp van een aanwijzing op de foto de cache makkelijk te vinden. Het toeval wilde dat we op dat moment met 3 mensen op de brug waren om dezelfde cache te vinden. Een Nederlands gezin had hem al gevonden en net weer teruggelegd, terwijl er een Engels sprekende man onze kant op kwam toen we zaten te loggen. Dat was wel echt toeval. Na de cache gevonden te hebben zijn we naar het kasteel gegaan waar deze brug uitkomt. In het kasteel was een museum meseum gevestigd. Dus een museum waar met name de nadruk ligt op schilderijen. Dit sprak ons niet echt aan, en dus zijn we nog wel een keer weer naar buiten gegaan. Onderweg kwamen we nog het huis van Juliette tegen (uit het verhaal van Romeo en Julia (Juliette)). Echter stond hier zo’n lange rij voor dat we iets hadden dat gaat zonder ons ook wel goed, temeer omdat we gehoord hadden dat het eigenlijk niet eens gek veel voorstelt. Uiteindelijk zijn we naar de Arena (wat een vies woord eigenlijk) gegaan. Hier wou Dees erg graag heen. Echter vond ze het van buiten mooier dan van binnen. Ik ben nog wel een paar keer een rondje gelopen. Men was druk bezig met het opbouwen van het decor voor de voorstelling Aida, die er vanavond (zaterdag) gespeeld werd. Het is wel mooi dat de Arena nog steeds gebruikt wordt, echter aan de andere kant met plastic stoelen gaat de charme er wel een beetje van af. Op het Piazza Bra hebben we onze laatste geocache van de dag gevonden.

Het was inmiddels drie uur geweest en we hadden het idee dat we de stad nu wel ongeveer gezien hadden. We zijn rustig naar huis gegaan en besloten even onze badspullen te pakken en de trein te pakken naar Peschiera del Garda te gaan. Toen we daar aankwamen was het tegen vijfen en hadden we best al trek. Vanaf het station naar het centrum was het een kwartiertje lopen. Het was een bijzonder fraai vestingstadje, echter bij de meeste restaurants ging de keuken pas tussen zes en half zeven open. Aan de gracht vonden we een restaurant dat de keuken al wel open had. Wij kozen allebei voor een pizza vandaag. Dit omdat de pasta’s die je hier besteld als voorgerecht dienen. Daar is de hoeveelheid dan ook naar. Je wordt er dus niet zat van. Dees had de variant met paddenstoelen, terwijl ik voor de Hawai koos. Na het eten zijn we verder gelopen langs de boulevard. Na een kwartiertje lopen kwamen we bij een klein grindstrand. Dees eindelijk haar zin en kon even lekker het meer in.

Ikzelf geef hier niet zo veel om, en gezien de waardevolle spullen die we bij ons hadden leek het me ook niet verstandig om ook het water in te gaan. Na een uur zijn we weer rustig richting het station gewandeld en tegen negen uur waren we weer bij onze B&B. Morgen loopt de wekker weer vroeg af, want dan vertrekt om 8.32 uur onze trein richting Milaan en vervolgens reizen we verder richting Nice.