dinsdag 20 juli 2010

7e dag in Sauerland - Hennesee

Gisteren zijn wij omstreeks 11.15 vertrokken richting de Hennesee, we zouden daar aanvankelijk een rondje lopen van een km of 6 a 7 maar toen zag ik dat er ook boottochten waren over de Hennesee, dat leek mij helemaal te gek! Maar om meteen dan maar te stoppen met lopen, dat gaat natuurlijk niet, dus hebben we besloten om te gaan lopen naar de volgende stopplaats van de boot. Dit leek heel dichtbij maar de Hennesee heeft een paar uitlopers, waar geen bruggetjes overheen zitten, en waar wij dus ook omheen moesten. Uiteindelijk hebben we geloof ik 11 km gelopen, waarna we op de boot zijn gegaan, het uitzicht op de boot was heel mooi, heb genoten van het water, hoewel ik daardoor ook wel verbrand ben.



Uiteindelijk zijn we toch nog even naar Meschede geweest, maar het was al 16.45 toen we daar aankwamen, snel nog een paar kaartjes gekocht en even het dorp doorgelopen. Denk niet dat we ons er de hele middag hadden kunnen vermaken. Dus dat boottochtje kwam toch wel heel erg goed uit. We hebben gegeten bij een Italiaan, die volgens mij meer had van afhalen. Maar toch een paar tafeltjes buiten had saan,allereerst bestelde we drinken, maar ze hadden geen bitter lemon voor Jolanda, maar de chef wilde het wel zelf maken, volgens ons had ze een sprite met veel citroen erdoor, moet zeggen dat dit heel slim en orgineel was. ik had er een XXXL hamburger van 339 gram, met patat erbij. En dat was echt veelste veel! Heb er nog pijn van in mijn kaken.



Marc en Hilbert hadden beide een snitzel, Hilbert met een soort aardappeltjes met schil, wat van binnen gekookte aardappeltjes waren. Marc had er patat bij, Jolanda die had een grote maaltijd salade, met ham erop, en feta kaas, en tomaat, en komkommer, en nog veel meer, dit zag er ook wel heel erg lekker uit moet ik bekennen. Toen we klaar waren met eten zijn we door het dorp terug gegaan naar de auto. Na een auto-rit van ongeveer een halfuur waren wij om 19.30 terug in ons huisje, we hebben nog even koffie gedronken op ons terasje.. En daarna weer het gebruikelijke rummykubben. Het was een vermoeiende dag doordat we ongemerkt veel kilometers hebben gemaakt, dus het was al snel tijd om naar bed te gaan voor mij..

Voor vandaag staat er op het programma om naar Brilon te gaan, eerst om te wandelen, en daarna het stadje te bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten