woensdag 21 juli 2010

8e dag in Sauerland - Brilon

Gisteren rond 11.00 uur vertrokken richting Brilon om te gaan wandelen, en later op de dag de stad te bezichtigen. Omstreeks half 12 waren we in de directe omgeving van Brilon, dus opzoek naar een parkeerplaats waar routes bijstaan om te lopen, echter elk pad met parkeerplaats die we treften stond een bordje bij dat het pad niet toegangelijk is, ik denk dat dit te maken heeft met de orkaan die ze hier in 2007 hebben gehad, er is toen heel veel gebied verloren gegaan, en blijkbaar zijn ze daar niet zo heel erg snel mee klaar. Toen zijn we dus maar door Brilon gereden, en toen zag Jolanda een bordje met Kurpark, dus daar de auto geparkeerd, daar was wel een route, de B2, echter hebben we die maar even gevolgd, want die ging na 1 km alweer naar beneden. Toen zijn we dus verder gelopen het bos in. Echter ook een groot stuk door de open natuur, dus wederom ben ik weer wat bijgekleurd, combinatie tussen bruin en rood, vast wat voorkleuren voor volgende week :)
Rond half 4 waren we in Brilon om nog even te winkelen, helemaal voorin het dorp zat een brillenwinkel en een hobbywinkel, echter dachten wij dat er alleen een brillenwinkel zat, dus heb ik de hobbywinkel gemist. We hebben nog lekker gegeten bij een restaurant de Jagerhof, hier zaten veel Nederlanders op het terras. Ik had een Snitzel Jagerhof, met patat en sla, Hilbert had een soort hachee in rode wijnsaus, met daarbij appelcompotte en gekookte aardappels. Jolanda die had gefrituurde groente met kalkoenvlees erbij, maar dit wist ze van te voren dus niet. Marc had iets wat (vrij vertaald) land, zee en lucht heette, dus iets met groente, vis en gevogelte. 's avonds dit keer geen rummykub we hebben gewoon even buiten gezeten. Rond 9 uur wilde ik naar bed, maar toen schrok ik me rot, ik had een bezoeker op mijn bed, en dus toch nog maar een uurtje gewacht met naar bed gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten